Focal Chorus 806 V

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Focal Chorus 806 V op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Tom1995 16-01-2012

Hallo.

Ik heb de focal 806v nu een paar weken in bezit en moet zeggen dat het voor het geld hele goede speakers zijn.
Mooi open hoog niet te aggressief en het laag is ook nog aanwezig (ik gebruik er wel een subwoofer bij de xtz 99 w 10.16)
Ik heb ze nu als front staan en ze geven een heel mooi stereo beeld.
Er komt binnen kort zeker nog een focal cc 800v en 2 focal 816v dan gaan de 806 als surround dienen.
Want wat een geluid kunnen ze produceren zo mooi zuiver ook op harder volume.
Ik zou ze zeker gaan beluisteren als je nieuwe speakers zoek.

Met vriendelijke groet.

Tom

JJ .Utrecht 24-11-2011

Prachtige luidspreker die Focals Focal Chorus 806V
Staan te spelen op een Luxman buizen versterker SQ-N 100 zeer mooi geluid,veel detail,midden en voor al het hoog en strakke bass
Heb duurdere luidsprekers beluisterd,maar deze klonken
mooi fris en niet opdringerig,dus ik heb voor FocalChorus 806V gekozen en hield nog geld over voor een mooie DAC staat achter mijn CD speler te spelen.

Ed54 12-05-2009

Na diverse speakers beluisterd
te hebben(B&W 685, Monitor RS,
Mordaunt short avanti etc.)
uiteindelijk deze Focal's 806V
aangeschaft.
Luister voornamelijk naar stereo, en deze Focal's geven
werkelijk een subliem geluid.
Ze spelen alle overige merken
die ik beluisterd heb compleet
weg.Zeer detailrijk en een
zeer goede bas weergave gezien
het formaat van deze boxen
(39cm hoog).Staan bij mij op
speakerstands van 50cm hoog.
Volgens JMlab, zijn ze geschikt voor ruimtes tot 20m2
Mijn kamer is 35 m2 en de 806V's kunnen dit met gemak aan.Totaal geen vervorming(en zeer goed stereo).
Doen absoluut niet onder voor
grotere staande speakers), en
voor de prijs( 275 euro p.st.)
een absolute aanrader.

Ed.

nl1bzw 29-08-2008

Hallo,

Sinds een paar weken in het bezit van deze speaker.

Ik was eerst op zoek naar een andere speakers, maar die klonk enigzins bassig. Na uitleg welke speaker in precies wilde kopen raadde hij me de focal 800 reeks aan.

Na vele reviews gelezen te hebben op kieskeurig en andere sites ben ik naar winkel op zoek gegaan die deze speaker in het assortiment had staan.

Na de 816V beluisterd en vergeleken te hebben met andere speakers was ik verkocht. Wat een fenomenaal geluid gaf deze speaker. Vol en lekker warm met een goede weergave in het laag, midden en hoog. Vooral op een marantz versterker klonk deze speaker erg goed.

Ook de rest van de speakers in de 800 reeks klonken buitengewoon goed. Daarom ben ik overgegaan tot aanschaf van de hele 5.1 set in deze reeks.

De 806V klinkt bijna hetzelfde als de 816V alleen iets minder krachtig. Dit is niet verwonderlijk met een kleinere klankkast en een woofer speaker minder.

Al met al een uitstekende speaker voor de prijs.

The sound of Muzak 20-09-2007
Geschreven voor: Focal Chorus 806 V

Een erg mooie speaker, de geluidskwaliteit is erg goed, een mooie strakke maar toch niet nadrukkelijk aanwezige basweergave, de midtonen klinken erg vol en de hoge tonen zijn erg goed weergegeven. Ik luister voornamelijk naar progressive rock, het stevigere gitaarwerk en dance zoals drum 'n bass. Deze genres worden stuk voor stuk erg goed weergegeven! In vergelijking naast andere (waaronder ook vloerstaande) speakers kwam deze in zijn prijsklasse toch het beste naar voren.
Het uiterlijk van de speaker moet ieder zelf beoordelen. Ik vind persoonlijk dat de aandacht die er aan het ontwerp is besteed toevoegt aan zijn waarde. Mooi ontwerp!
Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen.

Dumdadum 13-08-2007
Geschreven voor: Focal Chorus 806 V

Bij toeval ben ik op deze speakers uitgekomen; dit tijdens een luistersessie van o.m. de KEF iQ3 en de Wharfedale Diamond 9.2. Ook de B&W 685 stond op m'n shortlist, maar die heb ik niet meer gehoord.

Een andere klant beluisterde nl. de Focals tegenover de B&W 705 voordat ik aan de beurt was. En ze speelden die B&Ws dus helemaal weg.

Na zelf nog een poos te hebben afgewisseld en geluisterd tot de conclusie gekomen dat de Focals het wel helemaal waren, en dit weekend nog geen spijt van gehad (afgelopen vrijdag heb ik ze opgehaald).

De rust en dynamiek in het geluid is geweldig, timing in de muziek komt goed tot z'n recht. Alle geluiden worden mooi gedetailleerd in de ruimte geplaatst, enige is dat het geluidsbeeld buiten de speakers niet heel breed is. Ook in de hoogte kan het wel beter.

Ik ben benieuwd hoe ze zich ontwikkelen tijdens het inspelen; het schijnt dat dit een aantal weken kan duren (!). Maar tot nu toe al 100% tevreden.